پشتیبانی امور مشتریان
«کارشناس پشتیبانی مشتری» یک موقعیت شغلی است که به صورت مؤثر و فوری به حل چالشها و نیازهای مشتری میپردازد. از کارشناسان انتظار میرود مهارت مدیریت زمان را فراگرفته باشند و کار رفع مشکل موجود را سریعاً آغاز کنند. کارشناس امور مشتریان اولین نقطه اتصال و تعامل در ارتباط با مشتریان است. افرادی که در بخش پشتیبانی امور مشتریان فعالیت میکنند، کار بسیار حساسی دارند. زیرا برخورد آنها میتواند باعث نارضایتی و از دست دادن خریداران یا مشتریان بالقوه شود. به همین علت مهم است که این کارشناسان مهارتهای لازم را داشته باشند.
- مهارتهای بین فردی
- صبور بودن و توانایی حفظ آرامش در شرایط تحت فشار
- داشتن نگرش مثبت
- فن بیان قوی
- مهارت حل مسئله
- آشنایی با زبان بدن
- توانایی گوش دادن موثر
- آشنا با سیستمهای CRM
- مشتری مداری
- مهارت انجام چند کار همزمان، مدیریت و اولویتبندی آنها
- پاسخ به تماسهای تلفنی مشتریان
- پاسخ به درخواستها و سؤالات آنلاین مشتریان (از طریق تیکت، چت زنده وبسایت یا شبکههای اجتماعی)
- مشکل مشتریان کامل بررسی و برطرف شود و به بخش دیگر ارجاع نشود. اگر مشتری تیکت یا پیامی در چت ارسال کرده است که نیاز به تماس دارد فورا تماس گرفته شود.
- اگر مشتری درخواست مرجوعی دارد و در چت یا تیکت ثبت کرده ست با مشتری تماس گرفته شود جویای مشکل شوید و در صورت لزوم درخواست مرجوعی ثبت کنید.
- مدیر پشتیبانی تمامی کار هایی که کارشناسان انجام می دهند روزانه بررسی کند و گزارش کاملی از وضعیت رضایت یا نارضایتی مشتریان و مسائل پیرامون پشتیبانی ارائه دهد.
- پیگیری مشتریان بعد از دادن پاسخ اولیه به آنها